Mısır’daki Görüşmelerde Barış Adımı
Mısır’da sürdürülen ateşkes görüşmelerinde İsrail ile Hamas arasında anlaşma sağlandı. Gazze’de yaşayanlar bu gelişmeyi büyük sevinçle karşılarken, Tel Aviv’deki rehine yakınları da ailelerini beklemek üzere nöbet eylemine başladı.Gazze’deki kutlamaların merkezi, 2 yıl boyunca yüzlerce kişinin hayatını kaybettiği Han Yunus’taki Nasır Hastanesi önü oldu. Kutlamalar sırasında geçen ambulanslar bile sevinci engelleyemedi. Deyr El Belah’daki El-Aksa Hastanesi çevresinde de kalabalıklar dans ederek coşkularını gösterdi.
Tel Aviv’de Rehine Yakınlarından Nöbet Eylemi
İsrailli rehine yakınları ise Gazze anlaşmasının duyurulmasının ardından Tel Aviv’deki Rehineler Meydanı’nda bir araya geldi. Yakınlarının serbest bırakılacak olmasını kutlayan aileler, şimdiden nöbete başladı.ABD Başkanı Donald Trump, Hamas ile İsrail arasında ateşkes anlaşmasının ilk aşamasının onaylandığını duyurdu. Trump, “Tüm rehineler bırakılacak, İsrail askerleri kararlaştırılan hatta çekilecek.” ifadelerini kullandı. Hem İsrail hem de Hamas anlaşmayı resmen doğruladı.Trump ayrıca, barış anlaşmasını imzalamak üzere hafta sonu Ortadoğu’ya gitmeyi planladığını açıkladı.

BENZER HABERLER
-
Memur ve Emekli Maaşı İçin Yeni Senaryolar
-
CHP’de İhraç Krizi Derinleşiyor
-
Netanyahu: “Saldırılara devam edeceğiz”
-
Şemdinli’de Aile Katliamı
-
Cumhurbaşkanlığı adaylığı tartışmasında yeni hukuki yorum
-
Büyük Anlaşma Müttefikleri Karşı Karşıya Getirdi
YORUM BIRAK
YORUMLAR
Hiç yorum yapılmamış.

